صفحات

دفتر "هما" را آمريكا بسته است !!!!

فرودگاه رامسر قابليت پذيرش هواپيماهايي با ظرفيت بيش از فوكر 100 را ندارد . هواپيماي بويينگ 747 مورد نظر ايشان كه امكان فرود در رامسر را داشته باشد هنوز توليد نشده است .
عصرایران - در پی انتشار گفت وگویی با یکی از مسوولان سابق شرکت هواپیمایی ایران ایر  به نقل از همشهری در سایت عصرایران ، روابط عمومی "هما" توضیحات زیر را ارسال داشته که عیناً منتشر می شود:
احتراما بازگشت به درج خبري با عنوان « هما تا سال 1360 ،امن ترين ايرلاين جهان بود » در تاريخ 5/11 /89 در آن سايت خبري ، خواهشمند است دستور فرماييد مطابق قانون مطبوعات نسبت به درج جوابيه هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران كه در ذيل آمده است اقدام مقتضي صورت پذيرد :ادب و تربيت تمامي اهل صنعت اقتضا مي كند به تمامي بزرگان و پيشكسوتان خود احترام گذارند و اشارات و راهنمايي هاي ايشان را به ديده منت بپذيرند و قطعا آقاي « ويگن ساره خيان» نيز از اين قاعده مستثني نيستند . ليكن با لحاظ سابقه و تخصص ويژه ايشان در حوزه فروش بليت مباحثي مطرح شده است كه خارج از حيطه كاري ايشان است و متاسفانه با واقعيات فاصله بسيار دارد .
شايد زيبنده تر آن بود كه در هياهوي آوازه گري هاي تخريبي كه "هما" آماج سخنان تخريبي و غير تخصصي شده است ، ايشان حيطه برخي از اظهارنظرها را به حوزه تخصصي خود محدود مي فرمودند . علي ايحال شايسته است به استحضار برساند كه:

1- بحت تحريم فروش هواپيما ، مصرح در قانون تحريم اقتصادي دولت ايالات متحده عليه جمهوري اسلامي ايران اظهر من الشمس است و در صورت نياز ايشان و اهالي رسانه با مراجعه به روابط عمومي "هما" تقديم خواهد شد .
2- محدوديت هاي اجاره هواپيما عينا مشابه خريد آن است . احتمالا مصاحبه شونده محترم فاقد مطالعه و تجربه كافي در اين خصوص بوده اند .
3- رويكرد "هما" به هيچ عنوان خريد ناوگان شرقي نبوده است و بعيد است ايشان شاهدي بر ادعاي خود در اين راستا ارايه نمايند.

4- شايسته است آمار حمل مسافر در ابعاد داخلي و بين المللي در حداقل 20 سال گذشته با مدت مورد اشاره همكارمان مقايسه شود تا امكان قضاوت صحيح بر اساس آمار موجود فراهم آيد.
5- دفتر "هما" در نيويورك نه به واسطه تصميم مديران "هما" بلكه در پي محدوديت هاي اعمال شده توسط دولت امريكا بسته شد و عجب آن است كه اين حقيقت محض چگونه انكار شده است .
6- عملكرد مثبت همه زحمت كشان صنعت حمل و نقل هوايي به ويژه شركت هاي ايراني به يقين مورد قدرداني "هما" نيز مي باشد ليكن آيا نگاهي فراتر از سطح به مشكلات رنگارنگي كه مديريت ايرلاين هاي ذكر شده با آن دست به گريبانند شده است ؟

 آيا مي دانيد چه تعداد از ناوگان آنان به علت دعاوي ناشي از تحريم عليرغم خريداري شدن و حضور در فرودگاه هاي ايران زمينگير هستند ؟
7- هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران "هما" مهدكودك نيست بلكه اينك مملو از استادان ، كارشناسان و خبرگانيست كه بعضا از شاگردان همين جناب «سازه خيان» و ساير بزرگان پيشكسوت "هما" مي باشند و قطعا "هما "را كمتر از ايشان دوست نمي دارند .
8- فرودگاه رامسر قابليت پذيرش هواپيماهايي با ظرفيت بيش از فوكر 100 را ندارد . هواپيماي بويينگ 747 مورد نظر ايشان كه امكان فرود در رامسر را داشته باشد هنوز توليد نشده است .
9- به نظر مي رسد در ارايه آمار تعداد هواپيماهاي ايرلاين هاي مورد اشاره اشتباهات فاحشي رخ داده است . از اين رو ايشان را به مراجعه به سايت هاي همان شركت ها ارجاع مي دهيم .
در پايان به اطلاع مي رساند مديريت "هما" مشتاق است با حضور همه عزيزان و خبرگان اهل صنعت در يك ميزگرد مطبوعاتي به تشريح مشكلات صنعت بپردازد .
شاهرخ نوش آبادي
مديركل روابط عمومي "هما"

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر