صفحات

آخرین نتایج مرحله گروهی جام جهانی فوتبال

گروه D
آلمان 4 - استرالیا 0
تيم ملي فوتبال آلمان در نخستين ديدار خود در جام جهاني 2010 با 4 گل استراليا را در هم كوبيد.

به گزارش خبرنگار ورزشی تابناک؛
اين ديدار از ساعت 23 يكشنبه شب در ورزشگاه دوربان آغاز شد و شاگردان يواخيم لو در ديداري يك طرفه و برتر با 4 گل حريف خود را شكست دادند.

لوكاس پودولسكي در دقيقه 8 با شوتي از داخل هجده قدم گل نخست آلمان را به ثمر رساند و ميروسلاو كلوزه در دقيقه 27 با ضربه سر دومين گل ژرمن ها را وارد دروازه مارك شوارتز كرد تا نيمه نخست با برتري 2 بر صفر آلمان خاتمه يابد.

در نيمه دوم سفيدپوشان باز هم توپ و ميدان را در اختيار گرفتند و 2 بار ديگر نيز به گل رسيدند ضمن اينكه 10نفره استراليا در اين نيمه نيز به ژرمن ها كمك كرد.

مولر در دقيقه 68 با شوتي از پشت محوطه هجده قدم اختلاف را به عدد 3 رساند و كاكائو مهاجم سيه چرده آلمان در دقيقه 70 و فقط يك دقيقه پس از ورود خود به زمين مسابقه چهارمين گل ژرمن ها را به ثمر رساند تا شاگردان يواخيم لو قاطعانه ترين پيروزي در پايان روز سوم مسابقات جام جهاني را كسب كنند.

ماركو رودريگوئز از مكزيك قضاوت اين ديدار را برعهده داشت. وي به اوزيل و كاكائو از آلمان و مور، نيل و والري از استراليا اخطار داد. ضمن اينكه تيم كاهيل در دقيقه 56 با كارت قرمز مستقيم داور از بازي اخراج شد.

صربستان 0 - غنا 1
دو تيم ملي فوتبال صربستان و غنا از ساعت 18:30 در ورزشگاه لفتوس ورسفيلد پريتوريا برابر يكديگر صف‌آرايي كردند که در نهایت غنا با یک گل برابر حریف اروپایی اش به برتری رسید و نخستین تیم پیروز قاره آفریقا لقب گرفت.

در اين ديدار که صربستان با سيستم 4-4-2 و غنا با آرايش 4-2-3-1 وارد در ورزشگاه لوفتوس فرزفلد شهر پرتوريا به ميدان رفتند، دو تیم به بازی قدرتی روی آوردند و صربستان با اتكا به برتري نفري خود به خصوص در ميانه ميدان فشار بيشتري روي دروازه حريف وارد مي‌كرد.

در نيمه دوم غنا با انگيزه‌تر ديده مي‌شد و صربستان که منطق بيشتري را در بازي خود تزريق كرده بود، موقعيت‌هاي گلزني روي ضدحملات بي رمق دوتيم يكي پس از ديگري از دست مي‌رفت. در دقيقه 74 ورق برگشت و لوكويچ پس از كشيدن پيراهن آساموا جيان با دريافت كارت قرمز از ميدان اخراج شد تا غنا بيش از پيش براي پيروزي اميدوار باشد.

غنا با وجود تداوم فشار صربستان در حملات منظم اين تيم كم‌كم به سمت دروازه حريف پيش رفت تا بالاخره روي اشتباه مدافع اين تيم و خطاي دست بي مورد كازمانوويچ به يك ضربه پنالتي رسيد. آساموا جيان اين پنالتي را در دقيقه 84 به گل تبديل كرد و غنا به خوشبختي رسيد.

آساموا جيان مهاجم توانمند غنا و زننده گل برتری این تیم آفریقایی به عنوان بهترين بازيكن ديدار با صربستان لقب گرفت و جايزه ويژه خود را به صورت نقدي از كمپاني هيوندا دريافت كرد. او متولد 1985 بوده و در باشگاه رن فرانسه درخشش قابل توجهي داشته است.

در اين ديدار لوكوويچ در دقيقه 54، زيگيچ در دقيقه 19 از صربستان و وورسا در دقيقه 26 و تاگوئه در دقيقه 89 از غنا
از سوی داور كارت زرد دريافت كردند. غنا با اين پيروزي نخستين تيم آفريقايي است كه در جام جهاني 2010 به پيروزي مي‌رسد.


اسلوونی 1 - الجزایر 1

تيم ملي فوتبال اسلووني با نتيجه يک بر صفر برابر الجزاير به پيروزي رسيد و با کسب اولین سه امتیاز در صدر گروه سوم جام جهانی نوزدهم قرار گرفت.

تيم‏های ملي فوتبال الجزاير و اسلووني از گروه سوم ب
در ورزشگاه پيتر موكابا از منطقه پولوكوان برابر يكديگر و از ساعت 16:00 صف‌آرايي كردند. هر دو تيم با سيستم 4-4-2 وارد ميدان شدند و مي‌شود گفت كه حداقل تا دقيقه 30 نيمه اول بازي به صورت متعادل پيگيري مي‌شد. پس از آن اسلووني تا حدودي كنترل ميانه ميدان را در اختيار گرفت و چند موقعيت گلزني را نيز از دست داد.

در نيمه دوم، اسلووني بازي را به خوبي كنترل كرد و موفق شد با ارائه يك بازي منطقي بازي را با نتيجه يك بر صفر به سود خود به پايان برساند. گل دقيقه 79 كورن روي كار تيمي بسيار منطقي اسلووني شكل گرفت و البته اشتباه دروازه‌بان در جاگيري نيز در اين گل بي تاثير نبود.

اين پيروزي اسلووني را به مدد تساوي يك بر يك انگليس و آمريكا به صدر جدول هدايت كرد. بازيكنان الجزاير هر چه زدند بر در بسته خورد و نكته مهم اين بود كه اسلووني هرگز به سمت فوتبال تدافعي نرفت و تماشاگرانش از معدود حملات زيبا و با برنامه اين تيم راضي بودند.

در نيمه نخست،
كوماچ در دقيقه 91 و رادوساولويچ از اسلووني در دقيقه 35 كارت زرد دريافت كردند. اخراج قزال در دقيقه 73 نیز در عقب نشيني تاكتيكي الجزاير بي تاثير نبود و البته از این تیم يبدا نیز در دقيقه پاياني كارت زرد گرفت.


گروه c

انگلیس 1 - آمریکا 1
ديدار تيم هاي انگليس و آمريكا با تساوي يك بر يك خاتمه يافت تا در دیداری که شاگردان کاپلو بیش از رقیبی
آمریکایی توپ و میدان را در اختیار داشتند و انتظار می‏رفت در نیمه دوم سر حریف را ببرند، توقف مدعی حضور در فینال جام نوزدهم تا حدودی ناامیده کننده باشد.

در اين ديدار که از ساعت 23 شنبه شب در ورزشگاه 42 هزار نفري رويال بافوكنگ و در حضور بيش از 30 هزار تماشاگر آغاز شد و در پايان به تساوي يك بر يك انجاميد. استيوون جرارد كاپيتان انگليس در دقيقه 4 گل نخست بازي را وارد دروازه تيم هاواراد كرد و دمپسي در دقيقه 40 روي اشتباه دروازه بان انگليس گل تساوي آمريكا را به ثمر رساند.

شاگردان كاپلو كه تيم برتر ميدان بودند در نيمه دوم نيز هجومي بازي كردند؛ اما موفق به باز كردن دروازه آمريكا و كسب هر سه امتياز نشدند، ضمن اينكه آمريكا يك بار نيز در نيمه دوم روي يك ضدحمله تير دروازه انگليس را به لرزه در‌آورد.

كارلس سيمون از برزيل قضاوت اين ديدار را برعهده داشت و به ميلنر، كاراگر و جرارد از انگليس و چراندولو، دميريت و فيندلي از آمريكا اخطار داد.



گروه B
آرژانتین 1 - نیجریه 0
تيم ملي فوتبال آرژانتين در نخستين بازي خود در جام جهاني 2010 برابر نيجريه با يک گل پیش افتاد و برتری را از آن خود کرد؛ دیداری که در صورت عدم حضور یک سنگربان کاربلد در دروازه نیجریه می‏توانست به مراتب پرگل تر دنبال شود و به اين ترتيب نيجريه در برداشت ديگري از ديدار تكراري‌اش برابر آرژانتين، نتوانست مانع از تكرار تاريخ و شكست برابر اين تيم اهل آمريكايي شود.

دو تيم آرژانتین و نیجریه از ساعت 18:30 به وقت تهران نخستین نبرد خود را در ورزشگاه اليس‌پارك ژوهانسورگ آغاز كردند. آرژانتين با سيستم 3-4-3 مقابل حريف سبزپوش كه 3-3-4 بازي مي‌كرد، در نيمه اول به برتري رسيد و آن را تا پايان زمان بازي حفظ كرد.

در اين بازي كه آرژانتيني‌ها با بازي هجومي، كار خود را شروع كردند، مزد تلاش خود را در دقيقه 6 با گل گابريل هاينزه گرفتند. اين بازيكن روي يك ضربه كرنر با سر به زيبايي دروازه حريف را گشود و سه امتياز به حساب يارانش واريز كرد.

آرژانتين پس از آن نيز توسط ليونل مسي، گونسالس ايگواين و ته‌وز موقعيت‌هاي مسلم گلزني داشت. مردان ديگو‌ مارادونا تا پايان اين بازي موقعيت‌هاي فراواني را از دست دادند. هرچند كه تيم تحت رهبري لارس لاگربك در 45 دقيقه دوم تلاش زيادي براي جبران گل خورده كرد كه موفق نشد.

در پایان این دیدار آنياما در حالي كه تيمش برابر آرژانتين شكست خورد بعنوان بهترين بازيكن زمين انتخاب شد. اين بازيكن در طول بازي بارها و بارها موقعيت‌هاي ليون مسي، ورون و هيگواين را مهار كرد و مانع از فروپاشي دروازه تيمش شد.

در اين ديدار كه به قضاوت ولفگانگ اشتارك آلماني انجام گرفت‌، گوتيرس از آرژانتين و هارونا از نيجريه كارت زرد گرفتند. با اين نتيجه آرژانتين پس از كره‌جنوبي با سه امتياز در رده دوم گروه دوم جاي گرفت و نيجريه و يونان بدون امتياز در رده هاي سوم و چهارم قرار گرفتند.

کره جنوبی 2 - یونان 0
دو تيم فوتبال كره جنوبي و يونان ساعت 16 به وقت تهران در ورزشگاه نلسون ماندلای شهر پورت الیزابت برابر يكديگر صف آرايي كردند که در نهایت کره جنوبی با نتیجه دو بر صفر برابر قهرمان یورو 2004 به برتری رسید و صاحب نخستین سه امتیاز این رقابت‏ها شد.

در این دیدار که دو تيم با سيستم مشابه 4-2-3-1 به میدان رفتند، كره جنوبي در چند حمله مداوم سرانجام به هدف رسيد و در دقيقه 7 توسط يانگ سو لي مدافع شماره 14 تيم به گل رسيد. بازيكنان كره جنوبي نيمه دوم را نيز بسيار منسجم و با برنامه نشان دادند و فرصت‏های گلزنی متعددی را خلق کردند که تنها یکی دیگر از آنها به ثمر نشست.

اين تيم آسيايي در دقيقه 52 بازي روي هنرنمايي پارك جي سونگ به گل دوم رسيد تا يونان پير بيش از پيش برابر معدود هواداران نااميد خود شرمنده باشد. يونان خيلي تلاش كرد ناكامي پيش آمده را جبران كند اما اين تلاش نيز به دست و پا زدن دولت اين كشور براي حل بحران اقتصادي شبيه بود.

در پايان بازي كره جنوبي به پيروزي 2 بر صفر دست پيدا كرد و گام اول براي عرض اندام در جام جهاني را بسيار خوب و مقتدارنه برداشت. توروسيديس از يونان در دقيقه 56 كارت زرد دريافت كرد.


پارك جي سونگ هافبك شماره 7 تيم ملي كره جنوبي و بازيكن تأثيرگذار منچستر يونايتد انگليس به عنوان بهترين بازيكن ميدان لقب گرفت. پارك جي سونگ كاپيتان كره جنوبي متولد 25 فوريه 1981 با 178 سانتي‌متر قد و 12 گل زده در لباس ملي جايزه ويژه خود را از نماينده فيفا دريافت كرد.


گروه A

آفریقای جنوی 1 - مکزیک 1
ديدار افتتاحیه جام‌جهاني 2010 با تساوي یک بر یک تيم‌های آفريقاي‌جنوبي و مكزيك خاتمه يافت.

جام جهاني فوتبال 2010 در حالي با ديدار تيم هاي فوتبال آفريقاي جنوبي و مکزيک از ساعت 18:30 در حضور حدود 70 هزار نفر در ورزشگاه ساکر سيتي شهر ژوهانسبورگ آغاز شد که ميلياردها نفر در سراسر جهان در انتظار نتيجه اين ديدار بودند.

در نيمه اول با وجود برتري نسبي مكزيك، گلي از خط دروازه‌‌ها عبور نكرد. در دقيقه 43 سياهپوشان مكزيكي روي يك ضربه كرنر صاحب گل شدند و دلا بازيكن پيش‌تاخته اين تيم موفق به گشودن دروازه حريف شد كه به دليل آفسايد بودن مورد پذيرش ايرماتوف داور ازبكستاني قرار نگرفت.

با آغاز نيمه دوم آفريقاي‌جنوبي با حمايت تماشاگران بيشمار خود حمله را دستور كار خود قرار داد و در دقيقه 55 شابالالا، مهاجم تيم ميزبان از غفلت خط دفاع حريف استفاده كرد و با فراري سريع و شوتي سهمگين دروازه تيم تحت رهبري خاوير آخيره را باز كرد و اولين گل جام را به نام خود ثبت كرد.

پس از اين گل آفريقايي‌ها بر اثر اشتباهات پياپي خط دفاع تيم ميهمان صاحب دو موقعيت خوب ديگر نيز شدند كه بهره‌اي نبردند. تيم مكزيك پس از گذشت اين دقايق به بازي برگشت و توانست در دقيقه 79 توسط ماركز، بازيكن شاخص بارسلونايي خود روي ضربه كرنر گل تساوي را به ثمر برساند.



تيم ميزبان در دقيقه پاياني بازي مي توانست از اين نتيجه فاصله گرفته و برنده جدال شود اما امفلا، مهاجم پيش‌‌تاخته آفريقا‌ي جنوبي با فراري سريع توپ را به تير دروازه مكزيك زد تا نتيجه تساوي يك بر يك در گروه اول شكل گيرد. دراين بازي خوارس و تواردو از مكزيك و ديگاوچي از آفريقاي‌جنوبي با كارت زرد روبرو شدند.

پس از پايان ديدار افتتاحيه جام جهاني 2010 كه ميان تيم‌هاي آفريقاي جنوبي و مكزيك برگزار شد امپي شی شابالالا هافبك تيم ميزبان از سوي مسئولان برگزاري مسابقات به عنوان بهترين بازيكن زمين انتخاب شد.

فرانسه 0 - اروگوئه 0
تيم هاي ملي فرانسه و اروگوئه از ساعت 23 جمعه شب دومين ديدار جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي را در شهر كيپ تاون و در ورزشگاه گرين پوينت برگزار كردند كه اين بازي با تساوي بدون گل خاتمه يافت.

دومنش سرمربي فرانسه كه منتقدان زياد دارد، براي كسب نتيجه و پيروزي در نيمه دوم اين بازي مالودا و هانري را به زمين فرستاد اما بي نتيجه بود و دو تيم به كسب يك امتياز بسنده كردند.

يوشيمي اورا از ژاپن قضاوت اين ديدار را برعهده داشت. وي به پاتريس اورا، فرانك ريبري و تولالان از فرانسه و ويكتورينو، لوديرو و لوگانو از اروگوئه اخطار داد.

لوديرو در دقيقه 81 با دريافت دومين اخطار از بازي اخراج شد. ورزشگاه گرين پوينت براي اين ديدار پر نشد و بيش از 20 هزار صندلي اين ورزشگاه 66 هزار نفري خالي ماند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر