صفحات

بانوي دموكراسي ميانمار پس از تحمل 15 سال حبس خانگي آزاد شد

ایلنا: دستور آزادی «آنگ سان سوچی»، رهبر مخالفان دولت ميانمار از سوی دولت نظامی این کشور صادر و به او ابلاغ شد.
به گزارش ايلنا به نقل از رويترز، مقام‌هاي ميانمار شنبه‌ ـامروزـ پس از سال‌ها انتظار، موانع و حصارهای خانه رهبر دموكراسي‌خواه مخالف دولت اين كشور را برداشتتند و به نظر مي‌رسد كه وي از حبس خانگي آزاد شده باشد.
طبق اين گزارش، سوچی با خروج از منزل در جمع هزاران هواداران خود حاضر شده است. مقام‌هاي مسئول ميانمار مقرهاي پليس را از مقابل منزل مسكوني «آنگ سان سوچي» جمع‌آوري كردند.
اين در حالي است كه هواداران رهبر مخالفان دولت ميانمار از ساعت‌ها پیش در برابر منزلي که وي تحت بازداشت خانگی بود جمع شده و منتظر آزادی اين فعال سياسي بودند.
طی روزهای اخیر، حضور نیروهای امنیتی در خیابان‌های اصلی رانگون افزايش قابل توجهی یافته است.
آنگ سان سوچی که ۶۵ سال دارد، چند سال پیش برنده جایزه نوبل شد و 15 سال از مجموع 21 سال گذشته را در حبس خانگي گذرانده است.
یکشنبه هفته پیش، حزب سیاسی مورد حمایت دولت نظامی ميانمار در نخستين انتخابات این کشور در 20 سال گذشته به پیروزی رسید. این انتخابات با انتقادهایی در جامعه جهانی رو‌به‌رو شد و کشورهای غربی اعلام كردند كه این انتخابات، آزاد و عادلانه نبود.
حزب سوچي در سال ۱۹۹۰ ميلادي در آخرین انتخابات عمومی ميانمار پیروز شد ولی رهبران نظامی این انتخابات را باطل اعلام کردند و از آن هنگام تا کنون وي در ارتباط با اتهام‌هاي مختلف در بازداشت بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر