صفحات

قائم‌مقام سازمان نظام پزشکی: اخبار گزنده و تلخ، جامعه‌ پزشکی را ملتهب کرده است

چکیده : جامعه‌ پزشکی به علت شنیدن اخبار گزنده و تلخ در التهاب به سر می‌برد. حدود یک ماه قبل جامعه داروسازی از شنیدن موضوع حذف حق مسئولیت فنی داروخانه‌ ها ملتهب شد، با این تصمیم گیری، داروسازی از مصادیق رسته‌های درمانی خارج شد و این تصمیم باعث دلزدگی و یاس داروسازان و دانشجویان شده است. / بر اساس تحلیلی که در سازمان نظام پزشکی انجام دادیم با درنظر گرفتن مجموع پزشکان فعال در بخش دولتی، بالغ بر 71 هزار و 500 پزشک از اجرای مصوبه مجلس مبنی بر اینکه پزشکان یا در بخش دولتی می‌توانند فعالیت کنند و یا در بخش غیردولتی، آسیب می‌بینند.




قائم مقام سازمان نظام پزشکی ایران با تاکید بر اینکه جامعه‌ پزشکی به علت شنیدن اخبار گزنده و تلخ در التهاب به سر می‌برد، به موضوع حذف حق مسئولیت فنی داروخانه‌ ها اشاره کرد و گفت: حدود یک ماه قبل جامعه داروسازی از شنیدن این موضوع ملتهب شد. در حالی که برای تصمیم گیری در این زمینه یک اشتباه بزرگ تاریخی اتفاق افتاد و برهانی غلط و مخدوش مبنای تصمیم گیری دیوان عدالت اداری قرار گرفت.
دکتر علیرضا زالی در همایش سالانه سرطان ایران در مرکز همایشهای رازی، به تبعات حذف حق مسئولیت فنی داروخانه‌ها اشاره کرد و گفت: با این تصمیم گیری، داروسازی از مصادیق رسته‌های درمانی خارج شد. در حالی که ۱۲ هزار دانشجوی داروسازی در سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند و داروسازی در ایران حرفه‌ای و تخصصی شده است و این تصمیم باعث دلزدگی و یاس داروسازان و دانشجویان شده است.
                                 

زالی در ادامه به برنامه پنجم توسعه کشور در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: بر اساس ماده‌ ۳۶ این برنامه پزشکان یا در بخش دولتی یا غیردولتی می‌توانند فعالیت کنند و این تصمیم بسیارغیر منطقی و غیرعادلانه است. این در حالیست که تلاش می‌شد این تصمیم منحصرا به اعضای هیئت علمی اختصاص یابد ولی اینگونه نشد.
وی افزود: براساس تحلیلی که در سازمان نظام پزشکی انجام دادیم با درنظر گرفتن مجموع پزشکان فعال در بخش دولتی بالغ بر ۷۱ هزار و ۵۰۰ نفر پزشک از اجرای این قانون آسیب می‌بینند.
افزایش سالانه ۸۰ هزار نفر به تعداد بیماران سرطانی کشور
زالی با بیان اینکه سالانه بالغ بر ۸۰ هزار نفر به تعداد بیماران سرطانی در کشور افزوده می‌شود، گفت: متاسفانه نیمی از این تعداد به علت پیشرفت بیماری ممکن است به درمان‌ پاسخ لازم را ندهد و دچار مرگ زودرس شوند.
معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی ایران با اشاره به ضرورت ایجاد پروتکلهای‌ ملی برای پیشگیری از سرطان و تعمیق درمانهای نوین این بیماری گفت: وجود ۶۱ قطب سرطانی در کشور باعث شده که با وجود تلاشهای صورت گرفته برای پوشش یارانه ‌ای بیماران سرطانی، یارانه‌ ها تکافوی نیاز این بیماران را ندهد.
وی با بیان اینکه سالانه بالغ بر ۸۰ هزار نفر به تعداد بیماران سرطانی در ایران افزوده می‌شود، گفت: متاسفانه نیمی از این تعداد به علت شرایط استقرار بیماری در بدن آنها ممکن است به درمان‌ پاسخ لازم را ندهد و دچار مرگ زودرس شوند. بنابراین در بحث سرطان نیازمند کار گروهی هستیم تا بتوان در زمینه پیشگیری، درمان و بازتوانی به نتایج خوبی دست یافت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر