صفحات

مجادله لفظی لاریجانی و دلخوش با رسایی و کوچک زاده

در پایان جلسه عصر امروز مجلس تعدادی از نمایندگان بر سر تصویب یک ماده برنامه پنجم به بحث و جدل با یکدیگر پرداختند.
به گزارش مهر، مجلس شورای اسلامی در پایان جلسه علنی عصر امروز سه شنبه شاهد مجادلاتی در بین نمایندگان بر سر تصویب ماده 80 برنامه پنجم توسعه بود.در پایان جلسه امروز، حمید رسایی نماینده مردم تهران خطاب به لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص نحوه مطرح شدن برخی پیشنهادات در خصوص ماده 80 گفت: در رابطه با ماده 80 ، چهار ماده از آئین نامه مجلس نقض شد که من آنها را به شما عرض می کنم.
وی افزود: طبق ماده 17 هیئت رئیسه باید بی طرفی را در رفتار و گفتار رعایت کند و نه اینکه لوایح مطابق میل تان تصویب شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: از اینکه جنابعالی رجال الغیب هستید خوشحالم ولی خوب نیست که کسی را به راحتی متهم کنید.
رسایی در ادامه تصریح کرد: با توجه به ماده 186 پیشنهاد آقای توکلی ایراد شورای نگهبان را رفع می کرد و با تصویب این پیشنهاد ، دیگر نیازی به طرح پیشنهاد جدیدی نبود و ترتیب صحبت ها به هیچ عنوان رعایت نشد.

وی ادامه داد: در ماده 181 آئین نامه نیز اخطار قانون اساسی مقدم بر اظهارات دیگر است.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این مطلب گفت: به دلیل اخطار قانون اساسی نمی توان جلسه علنی را برای نماینده خاصی معطل کنیم.
در ادامه این گفتگو کوچک زاده با انتقاد از نحوه اداره مجلس خطاب به لاریجانی گفت: مطلبی را در خصوص نحوه اداره جلسه مکتوب کرده ام و به حضرت عالی می دهم و هیچ کسی به غیر از حضرتعالی از آن باخبر نخواهد شد اما اگر اطرافیان شما ضابطه ای را رعایت نمی کنند شما نباید به آنها اجازه چنین کاری دهید البته من منتظر پاسخ مکتوب شما در این خصوص هستم.
در ادامه این مجادلات ، کاظم دلخوش نماینده مردم صومعه سرا با انتقاد از صحبت های رسایی و کوچک زاده گفت: از صبح تا به حال نزدیک به 20 بار من این دکمه را برای صحبت فشار داده ام ولی اجازه صحبت به من داده نشده است چرا باید اداره جلسه را به دست کسانی بدهید که خودسرانه جلسه را اداره می کنند.
وی افزود: دیگران نیز در این خصوص حقی دارند و من نیز اسناد و مدارکی در این خصوص ارائه خواهم کرد و در آن خواهم گفت که برخی ها که به دادگاه ویژه روحانیت احضار شده اند و در لوای فتنه به دنبال مسائل دیگر هستند.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این مجادلات تصریح کرد: نیازی به این مداخلات نیست اگر شما تذکری دارید آن را به من بدهید و دلیلی برای بوجود آمدن اختلافات این چنینی وجود ندارد.
در ادامه رسایی به نزد رئیس مجلس شورای اسلامی در جایگاه هیئت رئیسه رفت و با صدای بلند مشغول صحبت و مجادله با رئیس مجلس شورای اسلامی شد.
همچنین در صحن علنی گفتگویی نیز بین باهنر و چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گرفته بود.
در نهایت این مجادله با درخواست صلوات یکی از نمایندگان خاتمه پیدا کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر