صفحات

احضار رضا خندان، همسر نسرین ستوده دادسرای ویژه اوین و نامه وی به ریاست قوه قضائیه



در پی صدور قرار کفالت
رضا خندان به زندان اوین منتقل شد

کليد واژه ها : زندانيان سياسي

کمیته گزارشگران حقوق بشر- رضا خندان، همسر نسرین ستوده به زندان اوین منتقل شد.
رضا خندان همسر نسرین ستوده، صبح امروز در پی احضار کتبی، به شعبه یکم دادسرای مستقر در زندان اوین مراجعه کرده بود که با صدور ۵۰ میلیون تومان قرار کفالت مواجه شد و به دلیل پایان وقت اداری به زندان اوین منتقل شده است. خندان، هفته‌ی پیش و همزمان با اعلام حکم سنگین زندان یازده سال حبس تعزیری برای نسرین ستوده، به صورت کتبی به دادسرای اوین احضار شده بود.
خواهر نسرین ستوده در گفت‌وگو با کمیته گزارشگران حقوق بشر با تایید انتقال رضا خندان به بازداشتگاه اوین گفت: «آقای خندان صبح امروز به دادسرای اوین مراجعه کردند و برای ایشان قرار کفالت صادر شد. متاسفانه کفالت من را نپذیرفتند و با توجه به این که وقت اداری به پایان رسید و قاضی دادگاه را ترک کرده بود موفق به تودیع قرار کفالت نشدیم و به همین علت آقای خندان را به بازداشتگاه منتقل کردند اما با توجه به این که قرار اولیه قرار بازداشت نبوده و کفالت خواستند، صبح فردا برای پیگیری مراجعه خواهیم کرد و با معرفی کفیل جدید امیدواریم که ایشان آزاد شوند».
گفتنی است از اتهامات رضا خندان اطلاعی در دست نیست. اما او پیش از این در گفت‌وگو با کمیته گزارشگران حقوق بشر اعلام کرده بود که برای دومین بار به دادگاه احضار شده است. اولین احضار وی چند روز پس از بازداشت نسرین ستوده به شکل کتبی بود که به گفته‌ی او در خصوص مصاحبه‌هایی که با رسانه‌ها در مورد پرونده همسرش انجام داده بود تذکراتی دریافت کرده بود.
منابع خبری روز یکشنبه خبر دادند، رضا خندان، همسر نسرین ستوده، صبح امروز بر طبق احضاریه‌ای که هفته پیش دریافت کرده بود، به دادسرای زندان اوین مراجعه کرده و بازداشت شد.
به گزارش دریافتی، اتهام خندان مشخص نیست و به گفته اعضای خانواده وی قرار ۵۰میلیون وثیقه برای آزادی ایشان صادر شده، اما کفالت خواهر خانم ستوده برای آزادی آقای خندان پذیرفته نشده است.
نیما و مهرآوه، فرزندان نسرین ستوده
نیما و مهرآوه الآن فرزندان نسرين ستوده  در چه وضعیتی هستند؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر