صفحات

یک سوم ایران برفی می شود

  • یک سوم ایران برفی می شود

    یک پژوهشگر هواشناسی گفت: برف و باران از امروز کشور را فرا می گیرد و این بارشها تا اواسط هفته هم ادامه خواهد داشت و بر این اساس یک سوم ایران برفی می شود.

    مهر: یک پژوهشگر هواشناسی گفت: برف و باران از امروز کشور را فرا می گیرد و این بارشها تا اواسط هفته هم ادامه خواهد داشت و بر این اساس یک سوم ایران برفی می شود.

    احسان مرادی افزود: همانطور که از هفته قبل هم این مژده را دادیم، با نفوذ سامانه کم فشار فعالی از نوار غربی کشور، برف و باران از این منطقه و مناطق جنوب غربی شروع شد که در حال انتقال به شمال غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی هم هست.

    وی ادامه داد: این سامانه به تدریج تا اواخر وقت امروز مناطقی از مرکز و سواحل غربی دریای خزر را هم در بر می‌گیرد و از فردا تقریبا به سراسر کشور گسترش می‌یابد.

    مرادی درباره بارش برف در کشور هم افزود: امروز هم در برخی مناطق بارش برف را انتظار داریم اما از فردا با سردتر شدن هوا بارشهای برف گسترده تر می‌شود و می توان گفت از فردا شب تا دوشنبه بعد از ظهر، یک سوم از کشور را برف یا مخلوطی از برف و باران فرا می گیرد.

    این پژوهشگر هواشناسی اظهار داشت: همچنین در بسیاری از جاده های برون شهری کولاک برف را انتظار داریم.

    مردای تصریح کرد: این بارشها کما بیش روز دوشنبه هم ادامه دارد، اما از بعد از ظهر این روز بارشها از سمت غرب کشور کاهش خواهد یافت و به نظر می رسد روز سه شنبه هم با توجه به وجود رطوبت مناسب در منطقه و سرد شدن هوا بارشهای پراکنده برف را در مناطقی از کشور شاهد باشیم.

    این پژوهشگر هواشناسی خاطر نشان کرد: از امشب تا سه شنبه دمای هوا در سراسر کشور از چهار تا بیش از 10 درجه کاهش خواهد داشت و موجی از سرما و یخبندان کشور را فرا می‌گیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر