صفحات

احمدی نژاد: وزارت ورزش و جوانان به ورزش و کشور آسیب می‌زند!!!

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه دو سازمان تربیت بدنی و ملی جوانان با یکدیگر همخوانی ندارند، مخالفت خود را با ادغام این دو سازمان برای تشکیل وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد.
به گزارش مهر، محمود احمدی نژاد با بیان این مطلب اظهارداشت: سازمان ملی جوانان سیاست گذار در مسایل اجتماعی جوانان است و اعلام می‌کنم که ادغام این سازمان با سازمان تربیت بدنی حتما به ضرر ورزش خواهد بود.
وی که در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفتگو می کرد، همچنین افزود: برخی مصوبات مجلس راه را برای سیاست گذاری و برنامه‌ریزی دولت مسدود می‌کند.
وی درباره مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر تشکیل وزارت ورزش و جوانان نیز یادآور شد: تصمیم گیری دراین زمینه عجولانه بود. البته نیت نمایندگان خیر بوده و اکثر آنها به‌دنبال ارتقا ورزش کشور هستند اما باید توجه داشت که ورزش یک امر مردمی است و معاونت رئیس جمهور و سازمان تربیت بدنی نقش پشتیبانی و هدایت کننده ورزش را برعهده دارد و در این زمینه مجری نیست. فدراسیون‌ها و هیئت‏ها هم منتخب مردم و از بدنه ورزشکاران و ورزش‌دوستان بیرون می‌آیند و قوه مجریه دخالتی در آن ندارد.
احمدی نژاد خاطرنشان کرد: اکثر کشورهای جهان ورزش را به صورت معاون رئیس جمهور یا وزیر مشاور اداره می‌کنند. اگر ورزش در چارچوب قواعد و در دستگاه‌های دولتی گنجانده شود، حتما ورزش کشور آسیب خواهد دید، ازاین‌رو از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواهش دارم این را اصلاح کنند، چرا که حتما به ضرر ورزش و کشور است. ضمن اینکه در قانون برنامه، دولت موظف شده که چهار وزارتخانه را کاهش دهد.
وی با تاکید بر اینکه سازمان تربیت بدنی و ملی جوانان با یکدیگر همخوانی ندارند، افزود: سازمان ملی جوانان سیاستگذار در مسایل اجتماعی جوانان است و اصلا وارد حیطه ورزش نمی‌شود. ساختار سازمان ورزش هم به گونه‌ای است که نمی‌تواند وارد حیطه اجتماعی شود. به نظر می‌رسد این مصوبه یک مقدار با عجله صورت گرفته، گرچه نیت خیلی از نمایندگان مجلس خیر بوده و می‌خواستند کار خیری انجام دهند اما به عنوان خدمتگزار مردم و کارشناس مدیریت کشور اعلام می‌کنم که این حتما به ضرر ورزش خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر