صفحات

پسر سکینه محمدی آشتیانی خواهان لغو حکم سنگسار او شد

فرزند سکینه محمدی آشتیانی، زنی که در ایران به سنگسار محکوم شده است، در جلسه ای که امروز شنبه ۱۱ دی (اول ژانویه) با حضور چند خبرنگار خارجی در تبریز، خواهان توقف اجرای حکم سنگسار مادرش شد.

سجاد قادرزاده با تاکید بر "مجرم بودن" مادرش، گفت که امیدوار است مقام های ایران حکم سنگسار مادرش را مورد بازنگری قرار دهند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، این جلسه خبری توسط مقامات قضایی محلی و در مهمانخانه‌ای متعلق به دولت ایران برگزار شده است. آقای قادرزاده در این جلسه خبری، از آزادی خود با قید وثیقه در تاریخ ۲۱ آذر ماه گذشته خبر داد. 

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، او گفته که امیدوار بوده با به راه انداختن سرو صدا در سطح بین المللی درباره پرونده خانم آشتیانی باعث آزادی او شود، ولی "این اتفاق نیفتاده و اوضاع بدتر شده است." بعدا خود خانم محمدی آشتیانی هم در جمع خبرنگاران خارجی حاضر شد و گفت که از دو آلمانی که به عنوان خبرنگار به تبریز رفته بودند تا با پسر او گفت و گو کنند شکایت دارد، چون آبروی او را برده اند. سکینه محمدی آشتیانی، ۴۳ ساله، در سال ۲۰۰۶ به اتهام مشارکت در قتل همسرش و ارتکاب زنای محصنه در تبریز محاکمه و به سنگسار محکوم شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر