صفحات

به بهانه 16 آذر روز دانشجو !!!

فارغ از همه اتفاقات و حوادثی که در روز دانشجو همه ساله توی کشور ما می افتد ولی ره اوردها و اهمیت این روز برای اکثر مردم بخصوص دانشجویان کشورمان بسیار زیاد هست. خواستم گریزی بزنم به سایت ها و خبرهای که در مورد روز دانشجو گذاشتند رو ببینیم که دیدنش خالی از لطف نیست.



سایت دانشجو نیوز در تیتری خبری جالب از فراخوان برای همایش روز دانشجویان گفته که قسمتی از این فراخوان به شرح زیر است.
متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بار ديگر چشمان منتظر ايرانيان مترصد روزنه اي براي اميدواري به فردايي بهتر است. از زماني که فاجعه اي به نام محمود احمدي نژاد با رأي همايوني و انتصاب غيرمردمي نام رييس دولت مستقر جمهوري اسلامي را بر خود نهاده است شاهد افزايش بيش از پيش فشارها بر فعالان سياسي منتقد وضع کنوني بوده ايم که با موانع مختلف و متعدد بر سر راه فعاليت قانوني شان مواجه بودند. طيف هاي مختلف فعالان سياسي حزبي، دانشجويان، روزنامه نگاران، فعالان حقوق بشر، خبرنگاران و مردم معترض در اين مدت تحت اشد فشارها از قبيل حبس، محروميت، محکوميت و انواع اعمال محدوديت ها در حيطه ي زندگي شخصي بوده اند و اين در حاليست که آقايان ادعا مي کنند که جنبش اعتراضي مردمي که نامش را "فتنه" نهاده اند ديگر نفس نمي کشد و همانند ميکروبي ضعيف شده و از بين رفته سبب قوام حاکميت نامشروع شان گرديده است.

اما سوال اينجاست که به راستي اگر چنين است که مي گوييد ديگر اين همه ترس و وحشت از نخبگان جامعه و بيداري ملت ايران چيست؟ اگر غبار فتنه فرونشسته، چرا کماکان سراسيمه و سرگردان در توهمات ناشي از نابينايي واقعيت و بي بصيرتي خود دست و پا مي زنيد؟ مگر غير از اين است که در نبود ابزار سرکوب نظامي، نمي توانيد حاکم بر ملت آگاه ايران باشيد؟
و سایت روز آنلاین  با یک خبر از وضعیت دانشگاه ها در سالهای گذشته تیتر جالب از اینکه دانشجویان به پیشواز 16 آذر می روند زده است. قسمتی از این مطلب چنین است:
این عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی، همچنین با اشاره به بیانیه صادرشده از طرف این انجمن افزود: "متاسفانه برخی به هر بهانه‌ای قصد توهین به سران جنبش سبز را دارند. ما هم لازم دیدیم هشدار بدهیم که این‌گونه تحرکات تنها می‌تواند باعث شعله ورشدن آتش زیر خاکستر شود. این آقایان گمان می‌برند با سرکوب و بازداشت و احکام تعلیق، توانسته‌اند دانشجویان را ساکت کنند که عملا این طور نیست."  
 
13069_176228895783_139517835783_3098683_421000_n by 16 آذر - شانزده آذر - 16 azarسایت مجتمع دیوانگان  به انتقاد از جنبش دانشجویی پرداخته و اون رو یک وسیله تا یک هدف دانسته توجه شما را به قسمتی از این سایت دعوت میکنم.
به باور من، 16آذر 89 در حالی فرا می رسد که فعالین دانشجویی کشور به هیچ وجه خود را برای طرح یک مطالبه مشخص آماده نساخته‌اند. هرچند این روزها موجی از دعوت و فراخوان به برگزاری تجمعات دانشجویی، فضای رسانه‌ای را تحت تاثیر خود قرار داده است، اما آنچه به وضوح می‌توان از خلال همین فراخوان‌ها دریافت، سردرگمی کم‌نظیر و کم‌سابقه گروه‌های دانشجویی برای در پیش گرفتن یک استراتژی مشخص است. کمتر کسی می‌داند برای چه باید در سالروز 16آذر خطرات قابل پیش بینی حضور در یک تجمع دانشجویی را به جان بخرد؟ کمتر کسی می‌داند هزینه احتمالی احضار به کمیته‌های انضباطی و یا حتی بازداشت از جانب مقامات امنیتی را دانشجویان برای دست یابی به کدام مطالبه خواهند پرداخت؟
سایت جرس هم به حمایت از دانشجویان و میرحسین موسوی چرداخته و فراخوانی برای 16 آذر داشته است.
 اولین پیام داخل کشور به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو، از سوی میرحسین موسوی منتشر گردید که وی خطاب به دانشجویان، آنها را همراهان پرمهر و شجاع جنبش سبز نامید و خاطرنشان کرد با توجه به ایجاد محدودیتها برای دیدار مستقیم وی با دانشجویان، لازم دیده که به عنوان قدردانی این پیام را برای آنها بفرستد. موسوی در تجلیل از دانشجویان، آنها را "دیده بان بیدار مخاطرات جامعه ایران" خواند و به مستبدان یادآوری کرد که به کارگیری زر و زور و تزویر، فاصله مردم را با آنها بیشتر می کند.
   
فراخوان تشکل های دانشجویی جهت برگزاری مراسم ۱۶ آذر و روز دانشجوو در آخر گریزی هم به سایت حامی دولت زدم و این برام در سایت فرهنگ انقلاب اسلامی جالب اومد که خبری از آتش زدن قران در روز دانشجو را زده بود.
در جدیدترین این تحرکات از دانشگاه یاسوج خبر می رسد که افرادی به صورت شبانه اقدام به توزیع قرآن های نیم سوخته ای در 4 خوابگاه دخترانه دانشجویان این دانشگاه نموده اند که درون هر یک از این قرآن ها یک کارت تبریک که بر روی آن عبارت"روز دانشجو گرامی باد" و عباراتی در توهین به قرآن مجید و حمایت از فرقه ضاله سبز نوشته شده، قرار گرفته است.
حال نظر شما چیست؟ روز دانشجو یک بهانه یا یک جنبش با هدف و امیدوار کننده؟؟؟!!!


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر