صفحات

صفار هرندی: دارايي هایمان در خارج از كشور را به مكان‌هاي امن منتقل کرده ایم

صفار هرندی: دارايي هایمان در خارج از كشور را به مكان‌هاي امن منتقل کرده ایم
صفار هرندی: دارايي هایمان در خارج از كشور را به مكان‌هاي امن منتقل کرده ایم
جرس:وزير ارشاد دولت نهم و معاون فعلی فرمانده سپاه با بیان اینکه "به زودي كابوس اندیشمندان غرب که می گفتند بزودي جنگ تمدن‌ها آغاز می شود و بزرگ‌ترين چالش با جهان اسلام خواهد بود، بوقوع می پیوندد"، خاطرنشان کرد " عالم سياست، عالم خدعه و فريب است و در جنگ حلوا پخش نمي‌كنند... اکنون دیگر جمهوري اسلامي به قدرتي فرامنطقه‌اي تبديل شده و نمي‌توانيم صرف اين‌كه ممكن است مشكل پيش بيايد،‌ آرامش قبرستاني پيشه كنيم و به اين فكر بيافتيم كه مبادا بزرگان عصباني شوند."
 
معاون فرماندهی کل سپاه همچنین تاکید کرد "طی این مدت نزديك به ۱۰۰ ميليارد دلار دارايي هایمان كه در خارج از كشور بود، به مكان‌هاي امن منتقل شده و ما اكنون با اين دارايي كار خود را انجام مي‌دهيم و معاملات ما نیز برقرار است و راه دور زدن قدرت‌هاي بزرگ را نیز يافته‌ايم."
عضو شورای سردبیری روزنامه کیهان، همچنین شلیک ماموران بسیج به مردم در جریان تظاهرات ٢۵ خرداد ٨٨ را که پیش ازین "مشکوک" اعلام شده بود، تایید کرد و گفت "... در آن مركز يك فرد نظامي كه حكم و وظيفه‌اش ايجاب مي‌كند، سلاحش را ناموس خود دانسته و از آن دفاع كند، مجبور مي‌شود به روي مردم آتش بگشايد و در اين حادثه چند نفر كشته شدند و فاجعه‌اي به بار آمد. اين فاجعه را همان حزب‌هايي (مشارکت و مجاهدین انقلاب) به وجود آوردند كه از مرزهاي مشخص شده خارج شدند و بايد پاي كارشان بايستند."

جمهوري اسلامي به قدرتي فرامنطقه‌اي تبديل شده است
به گزارش ايسنا، محمدحسين صفارهرندي در نشستي با عنوان «انقلاب اسلامي، چالش‌ها و فرصت‌ها» در دانشگاه آزاد مشهد، با بيان اين‌كه "وقوع انقلاب اسلامی فرصت‌هايي در سطح منطقه و جهان براي ما به وجود آورده است كه براي اثبات اين امر مي‌توان از عكس‌العمل‌هاي كشورهاي جهان در قبال پيشرفت‌هاي ما ياد كرد"، گفت "اين امر نشان مي‌دهد كه دامنه انقلاب ما دامنه‌اي جهاني بوده و امروز جمهوري اسلامي به قدرتي فرامنطقه‌اي تبديل شده است و اين امر را سران قدرت‌هاي بزرگ جهان نيز به زبان آورده‌اند."

وي يادآور شد: زماني كه در دولت نهم مشغول بودم، در جلسات رسمي و غيررسمي با سران كشورها بيان صريح آن‌ها را در خصوص قدرت ايران در منطقه و جهان بارها و بارها شنيده بودم.

قبل از انقلاب دانشجويان حق سياست‌ورزي نداشتند
صفار هرندي با بيان اين‌كه "استقلال يك فرصت بسيار بزرگ ديگر بود كه پس از انقلاب نصيب كشور ما شد"، آزادي را نيز يكي ديگر از فرصت‌هاي به وجود آمده به واسطه وقوع انقلاب اسلامي در ايران دانست و ادعا کرد:
"بحث آزادي همواره در كشور ما بحثي چالش‌برانگيز بوده و ممكن است درخصوص ابعاد آزادي اختلاف نظر داشته باشيم اما آزادي كه مدنظر ماست، آزادي معين و محدود در چارچوب قانون است و خارج از آن را قبول نداريم."

وي اظهار عقیده کرد: فاصله امروز ما در آزادي با آن‌چه كه قبل از انقلاب داشتيم از زمين تا آسمان است. در همين محيط دانشگاهي، با وجود اين‌كه در آن زمان تعداد دانشگاه‌ها و دانشجويان ما بسيار كمتر از امروز بود و اكثر استان‌هاي ما اصلا دانشگاه نداشتند اما در همان دانشگاه‌هاي قبل از انقلاب دانشجويان حق سياست‌ورزي نداشتند و تنها مي‌توانستند با صحبت‌هاي درگوشي درباره مسائل كشور خود اظهار نظر کنند و تنها مكاني كه براي اين كار محيط مناسبي داشت مسجد بود. دانشگاه‌ها در آن زمان آن قدر تحت سيطره و كنترل دولت بود كه تشكيل جلساتي مانند آن‌چه ما اکنون در آن نشسته‌ايم اصلا امكان‌پذير نبود و اي كاش دانشجويان امروز در آن زمان بودند و فاصله آزادي امروزشان با آزادي كه ما در آن زمان داشتيم را احساس مي‌كردند.

وي ادامه داد: امروز ما در تمامي عرصه‌ها آزادي را مي‌بينيم؛ مردم ما در انتخاب مسوولان كشور خود از رييس‌جمهورگرفته تا اعضاي شوراي شهر آزاد هستند و ما مي‌دانيم اين آزادي تا حدي است كه گروه‌هاي مختلف در زمان‌هاي مختلف مديريت كشور را در دست مي‌گيرند و حتي ديده‌ايم گروهي كه به عنوان مخالف از آن‌ها ياد مي‌شد زماني اختيار مجلس را در دست مي‌گيرند و اين حرف دشمنان ما كه مي‌گويند اصلي‌ترين و جدي‌ترين دموكراسي خاورميانه در ايران است، حرف درستي است.
 
ادعای صفار هرندی در مورد آزادی همگان "بویژه مسئولین"، طی یک سخنرانیِ یک طرفه در حالیست که طی ماههای اخیر، تعدادی از اعضای شورای شهر اهواز، فقط به دلیل انتقاد از عملکردِ سوءِ مدیران دولت، روانه بازداشتگاه شده اند و همزمان علی مطهری نماینده اصولگرای مجلس، از "وحشت" و نگرانیِ نمایندگان منتقد دولت از هرگونه پرسش از احمدی نژاد خبر داده است.

راه بیست ساله را در طي پنج سال پيموده‌ايم
وزير سابق ارشاد گفت: ما امروزه مي‌بينيم كه پيشرفت ما داراي شتاب بسيار زيادي است و به هيچ وجه قابل قياس با قبل از انقلاب نيست. پيشرفت ما محسوس و با شتاب است...ظرف اين پنج‌ سال تعداد اين مقالات به رقم بالاي ٢۱ هزار مقاله رسيده است و اين شتاب در كشور همچنان ادامه دارد.

چنين تحريم‌هايي در كشورهاي ديگر دولت‌هاي بسياري را سرنگون كرده است
وزير سابق ارشاد با اشاره به تحريم‌هاي ايران در طول دوران پس از انقلاب اظهار عقیده کرد: اصل تهديدآميز و خطرناك بودن تحريم‌ها را نمي‌توان ناديده گرفت. چنين تحريم‌هايي در كشورهاي ديگر دولت‌هاي بسياري را سرنگون كرده است اما ما همواره در مقابل اين تحريم‌ها ايستاده‌ايم و اجازه نداده‌ايم بر ما اثر كنند. بعضي‌ها خيال مي‌كنند كه اين تهديد‌ها و فشارها محصول عملكرد مسوولان است، در حالي كه هيچ ربطي به عملكرد مسوولان ندارد، بلكه اين ماهيت انقلاب بوده است كه دشمنان ما را به چالش كشيده است، اما هنگامي كه شرايط را با شش سال قبل مقايسه مي‌كنيم، در همين مساله هسته‌يي نتيجه چه شده بود، ما به دليل ضعف نفس مسوولان‌مان پذيرفتيم كه تمام تاسيسات هسته‌يي خود را مهر و موم كنيم و دانشمندان خود را بيكار كرديم و در آن شرايط عملا دانش هسته‌يي ما عقيم شده بود، در آن زمان هم تهديدها و چالش‌ها بود و حتي ما را به حمله نظامي تهديد كردند ولي عين همان تهديدها در سال‌هاي اخير نيز بود و با ناديده گرفتن آن‌ها، اكنون توانسته‌ايم پروژه هسته‌يي را دنبال كرده و دشمن را وادار كرديم كه آن را به رسميت بشناسد.

امروز آرامش جامعه بيشتر از زماني است كه در مقابل تهديدها كوتاه مي‌آمديم‌
معاون فرماندهی سپاه همچنین مدعی شد: در گذشته طوري مديريت شده بود كه سانتريفيوژهايي را كه براي تحقيقات استفاده مي‌شد، تعطيل مي‌كرديم اما امروز دشمن از ما مي‌خواهد كه از سانتريفيوژ‌هايي كه در حال حاضر داريم جلوتر نرويم؛ اگرچه اين مقاومت تبعات هم داشته است اما امروز آرامش جامعه بيشتر از سال ٨٢ و آن زمان است كه ما در مقابل تهديدها كوتاه مي‌آمديم،‌ اين تهديدها در آن زمان به قدري موثر بود كه بازار كشور را بهم ريخت. در سال ٨٢ كل بازار تهران تعطيل شد و تجار مي‌گفتند كه معلوم نيست چه زماني آمريكا به ما حمله مي‌كند پس ما به چه اطميناني معاملات خود را انجام دهيم، در حالي كه دشمن تنها از لفظ حمله استفاده كرده بود اما امروز دشمن تحريم‌هايش را عملياتي كرده است ولي زندگي عادي مردم در جريان است، در ضمن در اوج اين تهديدها ما سراغ يك پروژه بزرگ انقلاب اقتصادي نيز رفته‌ايم و هيجان بزرگ فتنه سال قبل را هم پشت سر گذرانده‌ايم.

دارايي كشور در خارج از كشور، به مكان‌هاي امن منتقل شده است
صفارهرندي با اشاره به تحريم‌هاي فعلی خاطرنشان كرد: تحريم‌ها واقعا اجرا شده است اما قرار نيست ما مقهور آن‌ها شويم و مي‌توانيم چالش‌ها را مديريت كنيم. ما مي‌دانستيم كه اين تحريم‌ها يك روز عملي مي‌شود و به همين دليل از دو سال قبل تمهيداتي براي مقابله با آن انديشيده بوديم از جمله اين‌كه دولت تمام دارايي‌هايي را كه ممكن بود توسط دشمنان ما مورد دستبرد قرار گيرد، به نقاط امن برد. نزديك ۱۰۰ ميليارد دلار دارايي كشور كه در خارج از كشور بود به مكان‌هاي امن منتقل شده است و ما اكنون با اين دارايي كار خود را انجام مي‌دهيم و معاملات ما برقرار است.

نمي‌توانيم براي فرار از مشكل،‌ آرامش قبرستاني پيشه كنيم
وي خطاب به دانشجويان گفت: چه كسي گفته كه ما مشكل نداريم، براي مقابله با تحريم‌ها مشكلاتي وجود دارد كه بر اثر ايستادگي به وجود آمده است و اگر اكنون در كنار من محمد هاشمي نشسته بود و مي‌گفت كه بر اثر ايستادگي دچار مشكل شده‌ايم با او همراهي مي‌كردم، اما در نتيجه‌گيري شايد نظرات ما دو نفر متفاوت بود. ما نمي‌توانيم صرف اين‌كه ممكن است مشكل پيش بيايد،‌ آرامش قبرستاني پيشه كنيم و به اين فكر بيافتيم كه مبادا بزرگان عصباني شوند. ما با ايستادگي خردمندانه و نه هيجان‌زده راه درست را انتخاب كرده‌ايم و اكنون راه دور زدن قدرت‌هاي بزرگ را يافته‌ايم. شرايط امروز به گونه‌اي شده است كه حتي شركت‌هاي آمريكايي به ما پيشنهاد مي‌دهند كه ما حاضريم به شما كالا بدهيم و راه دور زدن دولت خود را نيز به ما مي‌گويند و اين کار آن‎ها، تحقير دولت خود است.

عالم سياست، عالم خدعه و فريب است
معاون فرهنگي سپاه خاطرنشان كرد: ممكن بود كه اگر مسوولان بزدل و ترسو در راس كشور بودند با هر تنش بدن ما به لرزه بيافتد و امتياز بدهيم، اين اشتباهي بود كه بعضي‌ها انجام دادند و بعضي كشورها كه پشتوانه ملت خود را نداشتند در مقابل تهديدهاي دشمنان و قدرت‌هاي بزرگ و با قبول قول‌هاي دروغ آن‌ها، انرژي هسته‌يي خود را بار شتر كردند و براي آن‌ها فرستادند و گفتند ما تسليم هستيم و اكنون از اين تسليم شدن خود پشيمان‌اند و مي‌گويند آن‌ها هيچ كدام از قول‌هاي خود را عملي نكرده‌اند. عالم سياست، عالم خدعه و فريب است و در جنگ حلوا پخش نمي‌كنند. زمامداران ساده‌لوحي كه فكر كردند با وعده‌هاي آمريكا مشکلات‌شان حل مي‌شود، فريب خوردند.

اكثر آن‌هايي كه سال قبل حرف از تقلب مي‌زدند امسال همان حرف‌هايي را زدند كه من گفتم
وي در پاسخ به سوال يكي از دانشجويان درباره اتفاقات سال گذشته در جلسه سخنراني‌اش در دانشگاه تهران ادعا كرد: جلسه بسيار خوبي در دانشگاه تهران داشتم،‌ در آن جلسه تقابل ميان دو جريان دانشجويي به وجود آمد كه بخش اعظمي از آن‌ها صادق بودند، اما نقطه مقابل معتقد بودند كه تقلب شده است و به آن‌ها دروغ گفته‌اند و به دنبال احقاق حق خود بودند. جلسه پرشوري بود و پس از مدت زمان زيادي كه دوباره به دانشگاه تهران رفتم، اكثر آن‌هايي كه سال قبل حرف از تقلب مي‌زدند امسال همان حرف‌هايي را زدند كه من گفتم.

بعضی جاها رای احمدی نژاد ٩۰% نبود، ۱۰۰% بود
وي همچنین مدعی شد: گفتم احتمال بدهيم چيزي كه در تهران به عنوان راي دادن ديديد كه غلبه با طرفداران موسوي آن هم با اختلاف چند هزار راي بود، در جاهايي ديگر برعكس بوده و حتي در خيلي از جاها مردم به صورتي تحقيرآميز از كروبي و موسوي دوري كرده و احمدي‌نژاد را تاييد نموده بودند، به طور مثال جنوب كرمان كه نود درصد مردم به احمدي‌نژاد راي دادند و اين يعني اين‌كه بايد در حرف خود تجديد نظر كنيد؛ شايد درست است، در تهران اختلاف موسوي و احمدي‌نژاد ۴۰۰ هزار راي به نفع موسوي بود، اما عده‌اي در مقابل اين حرف چالش كردند و گفتند دروغ است و من براي اثبات حرف خود اعلام كردم كه حاضرم اگر كسي بخواهد براي تحقيق به مناطقي كه مي‌گويم برود هزينه‌ رفت و آمدش را بپردازم كه سه نفر از معترضين رفتند و اين منطقه را در جنوب كرمان ديدند و در مصاحبه‌شان با يك نشريه دانشجويي اعلام كردند كه صفار دروغ گفت، راي احمدي‌نژاد نود درصد نبود بلكه صد درصد بود.

صفارهرندي ادامه داد: اين‌ها واقعيت‌هاي انتخابات است و من آن‌ها را گفتم،‌ حال اگر مي‌خواهيد به من بگوييد كه دروغ مي‌گويم. جمعيتي كه امسال در دانشگاه تهران حضور داشت، حال پس از يك سال حرف من را تصديق كردند كه واقعيت جامعه متفاوت از توهمات بسياري است و امروز ديگر افرادي مانند تاج‌زاده، گنجي و امثال آن‌ها اعتراف كردند كه تقلبي رخ نداده اما ما اين غائله را راه‌ انداختيم.

وي تصريح كرد: در جلسه‌ سال قبل واقعيات را بيان كردم و اي كاش كساني كه فتنه‌ها را برپا و فكر كردند سی ميليون راي دارند سري هم به روستاهاي استان فارس مي‌زدند، آن‌جايي كه آن‌ها با وجود اين‌كه بر سر صندوق نماينده داشتند اما حتي يك راي هم درون صندوق نداشتند. آيا اين كار شما سوءاستفاده از مردم نبود، شما با مردم بازي كرديد و با استفاده از هيجانات آن‌ها كشور را به هم ريختيد.

احتمال مي‌دادم كه محمد هاشمي در مناظره شركت نكند
صفارهرندي در پاسخ به سوالي درباره حضور نيافتن محمد هاشمي براي مناظره با وي تصريح كرد: باور اين‌كه محمد هاشمي رفسنجاني در مناظره‌اي شركت كند براي من هم سخت بود و احتمال مي‌دادم كه وي در اين مناظره شركت نكند.

وي اظهار عقیده کرد"هنگامي كه براي اين جلسه با من صحبت شده بود اعلام كرده بودند كه قرار است مناظره برگزار شود، اما درباره حضور محمد هاشمي رفسنجاني من نيز ترديد داشتم، اما سپس مسوولان برگزاركننده اين نشست اعلام كردند كه هاشمي درخواست تغيير موضوع مناظره را داده است كه اين امر براي من جالب توجه بود؛ زيرا مي‌دانستم او هيچ گاه مناظره انجام نمي‌دهد."

افراد در قانون تفاوتي با يكديگر ندارند

دانشجويي با نقد صحبت‌هاي صفارهرندي مبني بر وجود آزادي پرسيد: آزادي بيان اكنون در جلسه موجود است، اما ممكن است پس از جلسه چنين آزادي نداشته باشم. تعدادي روزنامه‌نگاران بازداشت و تعدادي روزنامه توقيف شده‌اند و برخي دانشجويان در حالت تعليق هستند.

وزير سابق ارشاد پاسخ داد: هنگامي كه بحث از آزادي مي‌شود بايد ابتدا اين سوال را پرسيد كه آيا معتقد به آزادي مطلق و بدون حد هستيم يا آزادي با چارچوب مشخص كه به نظر ما اين چارچوب تنها قانون است و اگر خارج از قانون باشد مورد قبول نيست. سوالم اين است که اگر حزبي فراتر از قانون اقدام كرد، آيا نبايد با او برخورد كرد،‌ قانون در خصوص احزاب و روزنامه‌ها مي‌گويد آن‌ها آزاد هستند مگر اين‌كه مخل امنيت ملي شوند و يا اين‌كه به شخصي، حتي افرادي معمولي و نه اشخاص مهم و مسوولان توهين كنند و اين هم از زيبايي‌هاي قانون ماست كه افراد در قانون تفاوتي با يكديگر ندارند و حتي مي‌بينيم مهدي هاشمي كه اكنون از كشور فراري است، مي‌تواند مديرمسوول يك روزنامه را به دادگاه بكشد، در حالي كه خودش جرات آمدن به ايران را به دليل ليست بلند بالاي جرايمش ندارد.

به گزارش ايسنا وي ادامه داد: بخشي از توقيف روزنامه‌ها در حوزه اختيارات من كه عضوي از هيات نظارت بر مطبوعات بودم، نبود و بعضي از اين توقيفات ارتباط با امنيت ملي داشت و توسط دستگاه قضايي مستقيما اقدام شد، اما سوالم اين است كه اگر كسي آزادي را پاس نداشت و عليه كشورش قيام كرد آيا نبايد برايش محدوديت ايجاد كرد؟ به ياد دارم كه دو سال قبل يكي از مطبوعات اصلاح‌طلب مقاله‌اي چاپ كرده بود كه موضوع آن مصاحبه تلويزيوني شب گذشته رييس‌جمهور بود، در حالي كه شب قبل از چاپ اين مطلب اصلا مصاحبه‌اي انجام نشده بود. آيا اين كار مسخره كردن آزادي نيست؟

خوب یک فرد نظامی برحسب وظیفه اش به روی مردم آتش گشود
وي درباره لغو مجوز فعاليت دو حزب اصلاح‌طلب نيز تصريح كرد: اگر حزبي كه مجاز به فعاليت سياسي است، نيروهاي خودش را بسيج كند در خيابان‌ها و از آن‌ها بخواهد خيابان را ترك نكنيد كه ما مي‌خواهيم سياست فشار از پايين و چانه‌زني از بالا داشته باشيم و شما بايد خيابان را آشفته نگه داريد تا نمايندگان ما بروند و باج بگيرند، اين كار آن‌ها يك اقدام امنيتي نيست؟ حاصل اين کار آن‌ها مي‌شود حمله به يك مركز نظامي و اسلحه‌خانه و در آن مركز يك فرد نظامي كه حكم و وظيفه‌اش ايجاب مي‌كند، سلاحش را ناموس خود دانسته و از آن دفاع كند، مجبور مي‌شود به روي مردم آتش بگشايد و در اين حادثه چند نفر كشته شدند و فاجعه‌اي به بار آمد. اين فاجعه را همان حزب‌هايي به وجود آوردند كه از مرزهاي مشخص شده خارج شدند و بايد پاي كارشان بايستند.

با كسي كه به خاطر اعتراض به هدفمندی یارانه ها دستگير شده باشد، همراهم، اما وی با فتنه گران بوده
صفارهرندي در پاسخ به سوالي كه در آن ادعا شد استاد دانشگاهي به دليل مصاحبه با شبكه بي‌بي‌سي فارسي و نقد طرح هدفمند كردن يارانه‌ها بازداشت شده است، گفت: اگر اين‌كه مي‌گوييد درست باشد و يك استاد دانشگاه تنها به دليل اعتراض به طرح هدفمندي يارانه‌ها دستگير شده باشد و كسي را به خاطر اعتراض در مورد يك موضوع كارشناسي دستگير كرده باشند، من هم با آن فرد همراه هستم و به اين كار اعتراض مي‌كنم، اما استادي كه از آن ياد كرديد را خوب مي‌شناسم و مي‌دانم كه او با عناصر فتنه در ارتباط بوده و شريك دائمي شيرين عبادي و جريان براندازي است و اتهامات زيادي متوجه اوست.

برخي طاغوت را براي نسل جديد دوران بهار آزادي ترسيم مي‌كنند
صفارهرندي همچنين در پاسخ به اعتراض اين دانشجو نسبت به وي كه نبايد وضعيت اكنون آزادي در كشور را با وضعيت قبل از انقلاب به دليل فاصله زياد سطح آزادي حال با آن دوران مقايسه ‌كرد، خاطرنشان كرد: اين‌كه مي‌گوييد كاملا درست است و در آن زمان آزادي وجود نداشت كه بخواهيم اكنون را با آن زمان مقايسه كنيم، اما بعضي از كساني كه در نظام بودند و جزو مسوولان بوده و زماني مدعي نظام بودند، اكنون حسرت دوران طاغوت را مي‌خورند و وضعيت حال را با آن دوران مقايسه مي‌كنند و اين حرف من پاسخي به آن‌ها بود كه دوران طاغوت را براي نسل جديد طوري تصوير مي‌كنند كه انگار آن دوران بهار آزادي در ايران بوده است.

ما بايد جامعه‌شناسي را براي جامعه خودمان بخوانيم
وي در پاسخ به سوالي درباره علوم انساني در دانشگاه‌هاي كشور و دانش‌هاي غربي و شرقي گفت: بايد قبول كنيم كه دانش‌ غرب كه مبناي تصميم‌گيري آن‌هاست، دانشي عاري از بايد‌ها و نبايدهاي ايدئولوژيك و ارزش‌گذاري نيست و آن‌ها به دانش جهت‌گيري مي‌دهند و اكنون دانش بدون جهت‌گيري نداريم؛ اخيرا دانشجويان ما در غرب از دسترسي به علوم انساني كه مبناي مكاتب آن‌هاست منع شده‌اند و آن‌ها به ما اجازه نمي‌دهند به مباني اصلي دانش دست پيدا كنيم؛ زيرا كه مي‌دانند ما با آن‌ها دعواي مكتبي داريم و مي‌توانيم تمام مباني فرهنگي و هستي‌شناسي آن‌ها را زير سوال ببريم.

مي‌شود فيزيك اسلامي هم داشت
وزير سابق ارشاد افزود: ما مي‌توانيم علم اسلامي داشته باشيم، حتي مي‌شود فيزيك اسلامي هم داشت و معناي اين جمله اين است كه اگر در كشور ما شرايط خاصي حاكم است، فيزيك را با كاربرد آن شرايط داشته باشيم و مي‌توان گفت فيزيكي كه براي ما به عنوان يك دانش اسلامي، انقلابي و جمهوري اسلامي است با فيزيك كشور اندونزي ممكن است متفاوت باشد. قواعد همان قواعد است اما در كاربردها و جزئيات تفاوت دارد. اما علوم انساني كه حاضر نيست در خدمت انديشه انقلابي ما دربيايد در خدمت ملت و كشور ما نيست و بلكه در خدمت ديگران است. ما بايد جامعه‌شناسي را براي جامعه خودمان بخوانيم، يعني جامعه خودمان را بشناسيم همان‌طور كه هست، نه جامعه‌اي كه ديگران تعريف كرده‌اند و ما بخواهيم جامعه‌ خود را به شكل جامعه آن‌ها در بياوريم.

از خودشان بپرسيد
صفارهرندي همچنين در پاسخ به سوالي درباره اعترافات متهمان حوادث پس از انتخابات تصريح كرد: اين را كه فشار موجب اعترافات اين افراد شده است، بايد از خود اين افراد پرسيد. درست است بعضي مواقع اعتراف كرده‌اند كه در زندان با ما خوب برخورد نشد؛ زيرا ميوه‌اي که به ما دادند خوب نبود. اين درست نيست كه از آزادي سوءاستفاده كنيم و از طرف كسي نامه بدهيم و بعد آن طرف بگويد كه من در درون زندان نامه‌اي ننوشتم، اين مطالب كاملا كذب است.

به زودي كابوس هانتينگتون درباره جنگ تمدن‌ها به وقوع مي‌پيوندد
وي همچنين در پاسخ درباره خاورميانه مدنظرش گفت: ما كه نمي‌توانيم خودمان را از اين منطقه بكنيم و به منطقه ديگري ببريم، شرايط واقعي منطقه ما همين است، اما در همين منطقه تركيه و عربستان هم هستند كه ضريب‌هاي رشد و آمارهاي اقتصادي‌شان را به عنوان نقاط قوت خود مي‌دانند و در همين منطقه،‌ منطقه تجاري خليج فارس وجود دارد كه جذب مالي بسيار بالايي دارد و نبايد ناديده گرفته شود.

وي افزود: "شاخص ما اين است كه تا سال ۱۴۰۴ سرآمد منطقه باشيم و اين جزو آرزوهايي است كه تمامي دولت‌ها از گذشته تاكنون برايش خواب و خيال داشته‌اند و ما اگر بتوانيم در خاورميانه حرف اول را بزنيم در دوره كوتاهي مي‌توانيم جزو كشورهاي برتر آسيا باشيم... بنظرم به زودي همان كابوس هانتينگتون به وقوع مي‌پيوندد كه گفته بود به زودي جنگ تمدن‌ها به وقوع مي‌پيوندد و بزرگ‌ترين چالش ما با جهان اسلام خواهد بود."

جنگ فرهنگي شروع شده است
معاونت فرماندهی سپاه افزود: جنگ فرهنگي ما و آن‌ها شروع شده است اما بعضي‌ها براي اين‌كه عصا زير دست غرب بزنند تا نيفتد، با آن‌ها همكاري مي‌كنند، اما به آن‌ها مي‌گويم كه اگر ايران را دوست داريد و به هويت ايراني و اسلامي خود اعتقاد داريد، در خيزش ايران شريك شويد؛ زيرا روزي كه كارنامه اين پيشرفت را مي‌بينيد نام دو گروه درج خواهد شد، عده‌اي كه يار بودند و عده‌اي كه براي دشمن كار مي‌كردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر