صفحات

جعل نام خلیج فارس در معتبرترین نشریه بازار نفت و گاز

  •   
  • جعل نام خلیج فارس در معتبرترین نشریه بازار نفت و گاز

    این نشریه که رسمی ترین نشریه در زمینه قیمت روزانه نفت و گاز هست و روزانه، همه قیمت ها از آن استخراج می شود و خود به معیاری برای قیمت تبدیل شده، در یک روز کاری مورد استفاده میلیون ها شخصیت حقیقی و حقوقی در سراسر جهان است. از آنجا که وزارتخانه ها و شرکت های نفت و انرژی کشورها نیز به این نشریه به عنوان مرجع مراجعه می کنند، پرسش این است که چرا تاکنون وزارت نفت کشورمان، هیچ اعتراضی به این موضوع نکرده ؟

    سال هاست که معتبرترین نشریه اطلاع رسانی قیمت روزنامه محصولات نفتی، به جعل نام خلیج فارس اقدام می کند؛ اما متأسفانه تا کنون اعتراضی به آن نشده است.

    به گزارش «تابناک»، نشریه تخصصی «پلتس» که معتبرترین و همچنین نشریه مرجع در اعلام قیمت روزانه محصولات نفتی بخش های گوناگون دنیاست، در اعلام قیمت روزانه خود، رسما به جای قیمت تحویلی (FOB) در خلیج فارس از واژه مجعول برای خلیج فارس استفاده می کند.


    بر پایه این گزارش، این نشریه که رسمی ترین نشریه در زمینه قیمت روزانه نفت و گاز هست و روزانه، همه قیمت ها از آن بیرون می آید و خود به معیاری برای قیمت تبدیل شده است، در یک روز کاری مورد استفاده میلیون ها شخصیت حقیقی و حقوقی در سراسر جهان است.

    از آنجا که وزارتخانه ها و شرکت های نفت و انرژی کشورها نیز به این نشریه به عنوان مرجع مراجعه می کنند، پرسش این است که چرا تاکنون وزارت نفت کشورمان، هیچ اعتراضی به این موضوع نکرده است؟ البته این موضوع برای سال هاست که رخ داده و تنها به مسئولین کنونی وزارت نفت برنمی گردد، ولی بجاست که مسئولین امر نسبت به این کار، اعتراض رسمی خود را نشان دهند.

    گفتنی است، تکرار و استمرار این موضوع، سبب شده است که امروزه، عملا فعالان حوزه نفت و گاز از واژه جعلی برای نفت منطقه خلیج فارس بهره برند و نام جعلی آن نهادینه شود. نباید فراموش کنیم که بی توجهی به چنین موضوعاتی، سبب شده تا جاعلان، از نام حقیقی خلیج فارس برای تأیید ادعای دروغین خود بهره برند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر