صفحات

آلودگی شیمیايی؛ صدها هزار نفر قربانی آلودگی هوای تهران

هم اکنون شمار شهروندانی که مبتلا به علایم بیماران شیمیایی هستند حدود ۶۴۰ هزار نفر برآورد می شود؛ رقمی که بیش از کل جمعیت مصدومان شیمیایی جنگ ایران و عراق است.

سایت کلمه: در حالی که مسئول کمیته محیط زیست شهرداری تهران خواستار دخالت سران قوا شده و هشدار داده که مردم تهران سم تنفس می‌کنند، نتایج یک تحقیق دولتی هم نشان می‌دهد که ۳٫۵ درصد مردم تهران در اثر آلودگی، دچار علائم جانبازان شیمیایی شده‌اند.
نتایج بررسی انجام شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه تاثیر آلودگی هوا بر سلامت شهروندان تهرانی که در خبرگزاری محیط زیست ایران منتشر شده، همچنین نشان می دهد که شمار مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در تهران سالانه بیش از سه هزار نفر است.
این گزارش حاکی است، این نخستین بار است که وزارت بهداشت رسماً شمار گسترده مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا در تهران و شیوع دور از انتظار علایم بیماران شیمیایی در میان مردم این شهر را اعلام می کند.
بر اساس آنچه وزارت بهداشت اعلام کرده است، با توجه به جمعیت دست کم ۱۲ میلیون نفری تهران و کسانی که روزانه در این شهر سکونت دارند، هم اکنون شمار شهروندانی که مبتلا به علایم بیماران شیمیایی هستند حدود ۶۴۰ هزار نفر برآورد می شود؛ رقمی که بیش از کل جمعیت جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی است!
.


در همین حال هادی حیدرزاده، مسئول کمیته محیط ‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران نیز با بیان اینکه مشکل آلودگی هوا یک مشکل مدیریتی است و اساساً باید در اولویت برنامه‌ریزی‌های اجرایی و نظارتی باشد که تاکنون این اتفاق نیافتاده است، افزود: یک ماه تهرانی‌ها سم تنفس کردند که این زیبنده‌ شهری بعنوان پایتخت نظام نیست و تعطیلی تهران گرچه به جهت حفظ سلامت شهروندان بود و شهرداری از آن استقبال کرد، کما اینکه شهرداری تهران تعطیلی تهران را راه‌حل نمی‌داند، علاوه بر اینکه هزینه‌های زیست محیطی و اقتصادی زیادی را بر کشور تامین کرد هزینه‌های سیاسی و امنیتی را نیز به دنبال داشت.
او با بیان اینکه امسال سال آخر برنامه جامع آلودگی هوای تهران است گفت: با وجود اینکه این برنامه سال پایانی خود را میگذراند هیچ کس نیامده است ببیند کدام دستگاه کم‌کاری کرده یا حتی چند درصد از محورهای مورد نظر در این برنامه به موفقیت و توفیق قائل شده است و اگر عدم تحققی وجود دارد علت آن چیست و کوتاهی از طرف کدام اشخاص حقیقی و حقوقی رخ داده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر