صفحات

متکی کجا می‌رود؟

  •  
  • ادامه حضور متکی در وزارت خارجه با ابهام جدی روبه‌رو است. چرا که به نظر نمی‌رسد پستی که احمدی‌نژاد برای وی در نظر گرفته و روز گذشته در مراسم تودیع‌اش محمد رضا رحیمی از آن سخن گفته در وزارت امور خارجه باشد.
    عصر ایران: منوچهر متکی در حالی از وزارت امور خارجه کنار رفت که در حال تجربه کردن پر حاشیه‌ترین روزهای وزارتش بود.

    اگر از انتقادات تند ماه‌های اخیرش به نماینده ویژه محمود احمدی‌نژاد در امور آسیا بگذریم حضور حاشیه سازش در اجلاس امنیتی منامه و برخورد با هیلاری کلینتون همتای آمریکایی‌اش در این اجلاس و نیز یادداشت مغرضانه اخیر سایمون گس سفیر انگلیس در ایران، حاشیه‌های بسیاری را برای وی به وجود آورد.

    وزیر خارجه 57 ساله دولت احمدی‌نژاد که «پنج سال و سه ماه» در این پست دوام آورده بود دارای چهره قابل قبولی در مجلس است. چرا که علاوه بر مجلس هفتم که دومین رأی کابینه نهم را به خود اختصاص داد توانسته بود از سد مجلس هشتم نیز بگذرد و با 173 رأی به کابینه دهم راه یابد.

    متکی سالیان دراز در پست‌های مختلف وزارت خارجه حضور داشت. سفیر ایران در ترکیه و ژاپن و نیز «معاون امور بین‌الملل» و «معاون حقوقی، کنسولی و امور مجلس» از جمله پست‌های مهم وی از سال 63 تاکنون بود.

    اما دیگر ادامه حضور متکی در وزارت خارجه با ابهام جدی روبه‌رو است. چرا که به نظر نمی‌رسد پستی که احمدی‌نژاد برای وی در نظر گرفته و روز گذشته در مراسم تودیع‌اش محمد رضا رحیمی از آن سخن گفته در وزارت امور خارجه باشد.

    با این حال با توجه به در پیش بودن رقابت برای مجلس نهم، فرصت مناسبی است که متکی به مجلس باز گردد. چرا که در سال 84 در حالی که وکالت مردم تهران در مجلس هفتم را داشت برای پست وزارت انتخاب شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر