صفحات

كشف ۲۰ ميليون دلار از يك ايراني و سه شهروند آذربايجان در فرودگاه مسكو


يك شهروند ايراني و سه شهروند جمهوري آذربايجان كه در حال حمل غير قانوني اسكناس‌هايي به ارزش ۲۰ ميليون دلار از استانبول تركيه به روسيه بودند در فرودگاه «وِنوكوُو» مسكو دستگير شدند.


به گزارش «بلومبرگ»، وب‌سايت اداره گمرك فدرال روسيه روز دوشنبه با انتشار اين خبر نوشته‌است كه چهار نفر بازداشت شده اين مبلغ پول نقد را در چهار چمدان و چهار كوله‌پشتي همراه خود مي‌بردند.

لاريسا لِدووْسكيخ، سخنگوي خدمات گمركي روسيه در اين رابطه به «بلومبرگ» گفت: اين افراد ۱۴ ميليون و ۵۰۰ هزار دلار و چهار ميليون و صد هزار يورو همراه خود داشته‌اند و همراه داشتن اين مبالغ را در اظهارنامه‌هاي فرودگاه اعلام نكرده‌بودند.

به گفته سخنگوي خدمات گمركي روسيه، اسكناس‌هاي همراه اين افراد اسكناس‌هاي صد دلاري و ۵۰۰ يورويي بوده و وزن كل آنها ۴۰۰ كيلوگرم است.

لاريست لدووسكيخ در تماس تلفني خود با شبكه اخبار مالي «بلومبرگ» افزود: «اين واقعاً مبلغ زيادي است و من تاكنون چنين موردي را نديده بودم.»

به گفته او، اين چهار مرد در هفته گذشته از سوي پليس روسيه دستگير شده‌اند ولي نام آنها تا پيش از آغاز روند قضايي اعلام نمي‌شود.

«بلومبرگ» مي‌نويسد كه تلاش‌هاي اين شبكه خبري براي تماس با سفارتخانه‌هاي ايران و آذربايجان در مسكو بي‌نتيجه بوده‌است.

مقام‌هاي گمرك روسيه در مورد مبدأ و مقصد اين پول‌ها توضيحات بيشتري ندادند.

فرودگاه ونكوو كه يكي از سه فرودگاه بين‌المللي پايتخت روسيه است كه از آغاز سال جاري ۳۸۲ فقره تخلف مالي و گمركي ثبت كرده‌است و جمع آنها تا پيش از تخلف اين شهروندان ايران و آذربايجان، دو ميليون و چهارصد هزار دلار بوده‌است.

در ماه ژوئيه نيز در فرودگاه «شِرمِتيوو» مسكو، مأموران موفق شدند ۱۲ هزار خشاب سلاح‌هاي مختلف را كه توسط يك شهروند آمريكايي از لس‌آنجلس به ايروان، پايتخت ارمنستان حمل مي‌شد كشف و مصادره كنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر