صفحات

احتمال انتشار اخبار مهم و جنجالی در پی دستگیری آسانژ

 
در پی دستگیری ژولین آسانژ احتمال قرار گرفتن اخبار جنجالی روی ویکی لیکس قوت گرفت.
پلیس انگلیس صبح امروز صاحب و موسس ویکی لیکس را با حکمی از یک دادگاه سوئدی دستگیر کرد.
ژولین آسانژ که به تازگی در لیست مجرمان اینترپل قرار گرفته بود بر اساس حکم دستگیری اتحادیه اروپا، ساعت نه و نیم صبح امروز توسط یک کلانتری در لندن دستگیر شد. وی متهم به  ” تحمیل غیر قانونی”  یک مورد مزاحمت جنسی و یک مورد تجاوز است که در اگوست ۲۰۱۰ رخ داده است.

پیش از این اتهام تجاوز از این هکر سابق پس گرفته شده بود، اما بنا به درخواست دادگاه پرونده وی دوباره باز شد.
آسانژ خود را به پلیس تسلیم کرده و اعلام کرده بود که قبول کرده است که با پلیس انگلیس در این مورد ملاقات کند وی قرار است بعدا در دادگاه وستمینیستر ظاهر شود.
دستگیری آسانژ تنها یکی از دردسرهایی است که ویکی لیکس و موسسین آن درگیرش بودند. این سایت جنجالی در روزهای گذشته و پس از اینکه  تلکس سفارتها را در سایت خود قرار داده است مورد حملات شدیدDDoS  قرار گرفت. همچنین چند سایت مستقر در آمریکا من جمله آمازون، پی پل و سرویس دهنده ی دی ان اس خدمات خود به ویکی  لیسک را قطع کردند. سایت در حال حاضر بر اساس بازنشر آینه ای اطلاعات ( (mirrorکه توسط طرفدارانش به وجود آمده است در حال کار کردن است و همچنان مشغول افشای  اسرار جدید بصورت روزانه است.
دستگیری آسانژ در حالی است که روزهای گذشته وکیل او ضمن اخطار درباره احتمال ترور او از انتقال موکلش به سوئد و سپس به آمریکا ابراز نگرانی کرده بود. وکیل وی در یک مصاحبه تلویزیونی گفته بود در صورتی که فشارها بر آسانژ ادامه پیدا کند اسناد مهمتری منتشر می شود. آسانژ نیز همواره ضمن رد اتهامات وارده به خود، آن را دسیسه آمریکایی ها می داند و تهدید کرده اسنادی به مراتب مهمتر را منتشر خواهد کرد.
بر این اساس باید منتظر بود و دید ویکی لیکس در ساعات و روزهای آتی چه اسنادی را منتشر می کند. در حال حاضر نیز تمام خبرنگاران دنیا بی صبرانه منتظر دریافت اولین عکس العمل ویکی لیکس هستند و به نظر می رسد با انتشار اخبار تازه در سایت  ویکی لیکس اتفاقات مهمی رخ دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر